سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 12 مهر 1400 در ساعت 25 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی

اگر نگاهی به ترازوهای فروشگاهی موجود در یک فروشگاه عرضه ترازو انداخته باشید مطمئنا به این موضوع پی برده اید که دیگر خبری از ترازوهای نسل قدیم عقربه ای و مکانیکی نیست و تنها ترازوی دیجیتال فروشگاهی آن هم در مدل های گوناگون در ویترین فروشگاه ها جا خوش کرده خودنمایی می­کند. با پیشرفت تکنولوژی همه چیز دستخوش تغییر شده و ترازو نیز از این قاعده مستثنی نیست. انواع ترازوی فروشگاهی را می­توان یافت که کاملا دیجیتال هستند و البته کار را نیز برای مصرف کننده تا حد زیادی برای توزن آسان و تسریع کرده­اند. ترازو فروشگاهی با ترازوهایی که برای مصارف دیگر استفاده می­شوند تفاوت های زیادی دارد و به دلیل کاربرد وسیع آن شرکت های تولید کننده ظرفیت ها و امکانات زیادی را برای آن در نظر گرفته اند که از این رو همواره مشتری با سردرگمی های زیادی برای خرید یک مدل مناسب مواجه بوده است. به همین دلیل لازم دیدیم تا در این مطلب نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی را به خریداران یاد آور شویم تا بتوانند گزینه مناسبی را انتخاب و خریداری کنند.

کدام برند بهتر است؟

اولین سوالی که قصد داریم تا در مطلب نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی به آن پاسخ دهیم این سوال یعنی کدام برند ترازو بهتر است پاسخ دهیم. به طور کلی ترازو فروشگاهی موجود در کشور ما به دو دسته تقسیم بندی می­شوند که یک دسته از آنها ساخت داخل و برخی دیگر نیز خارجی هستند. در گذشته و قبل از آن که شرکت های ایرانی پا به عرصه تولید ترازوی دیجیتال فروشگاهی بگذارند تنها شرکت های خارجی بودند که سهم کاملی از بازار این ترازوی پر کاربرد و پر فروش را در اختیار داشتند اما پس از ورود شرکت های ایرانی به میدان ترازوی فروشگاهی دیجیتال، همه چیز متحول شده و ورق به نفع ترازوهای ایرانی برگشت. شرکت های ایرانی که یکی از خوش نام ترین آنها شرکت محک است توانستند با تولید و عرضه ترازو دیجیتال فروشگاهی نیاز به ترازوهای گران قیمت خارجی را برای مصرف کنندگان و فروشگاه داران بکاهند. شرکت محک در ساخت و تولید ترازو دیجیتال فروشگاهی همواره از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا تبعیت نموده و امکاناتی که در این ترازو تعبیه و به کار گرفته شده اند همگی مورد تایید سازمان های معتبر جهانی هستند. به طور کلی باید در این باره به شما اطمینان دهیم اگر قصد خرید ترازو دیجیتالی فروشگاهی را دارید، برندهای ایرانی را به راحتی می­توانید خریداری کنید و از سویی هزینه های خود را نیز با خرید این برندها تا حد زیادی خواهید کاست. یکی از مزیت هایی که سوای از بحث قیمت و کیفیت با خرید ترازو دیجیتالی فروشگاهی برای شما ایجاد خواهد شد، پشتیبانی و خدمات پس از فروش بسیار خوب این برندهاست و تنها با یک تماس با نمایندگی و بخش گارانتی هر گونه مشکل ترازوی خود را مرتفع خواهید کرد.

نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی

ظرفیت و دقت از نکات مهم در خرید ترازوی فروشگاهی

در مطلب نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی به این موضوع پی بردید که برندهای ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارند و به شدت خرید آنها توصیه می­شود. اما برای خرید ترازو فروشگاهی وارد مرحله دیگری خواهید شد که آن هم ظرفیت و دقت ترازوی دیجیتال فروشگاهی است. درست است که از زمان پیدایش ترازو فروشگاهی دیجیتال، ترازوها از لحاظ ظرفیت توزین و  دقت پیشرفت چشمگیری داشته اند اما در هنگام خرید ترازو باید به نیاز و شرایط توجه داشته باشید. اولین مورد قبل از آنکه به دقت ترازوی فروشگاهی دیجیتال بپردازیم، ظرفیت توزین ترازو است. یک ترازوی دیجیتالی فروشگاهی باید ظرفیتی مناسب با کسب و کار شما داشته باشد. بستگی دارد که شما چه کالا و با چه وزنی را توزین می­کنید و بر اساس آن بهترین ظرفیت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید همواره برای خرید ترازو فروشگاهی سنگین ترین کالایی که توزین می­کنید را از یاد نبرید و مطابق با آن ترازوی مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال اگر کالایی در حدود وزنی 50 تا 60 کیلوگرم در لیست کالاهای پر فروش شما قرار دارد پس باید یک ترازوی دیجیتالی فروشگاهی 70 کیلویی را خریداری کنید. اما نوبتی هم که باشد نوبت به دقت ترازو فروشگاهی دیجیتال می­­رسد. انواع ترازوی فروشگاهی را می­توانید بیابید که با دقت های متفاوتی عرضه می­شوند و باید به نسبت حساسیت کالایی که توزین می­کنید یک محصول با دقت مناسب را سفارش دهید. دقت انواع ترازوی فروشگاهی موجود که در بازار داخلی عرضه می­شوند از 1 تا 10 یا 20 گرم متفاوت است و این نکته را به خاطر بسپارید که هر چه ظرفیت توزین افزایش می یابد، دقت ترازو نیز کمتر می­شود. فروشگاه اینترنتی تراز محک با عرضه انواع ترازو به خصوص در برند محک بهترین گزینه برای تهیه یک ترازوی مناسب برای کسب و کار شماست.

ترازوی پرینتر دار یا بدون پرینتر؟

یکی از نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی که باید به آن توجه کنید و کار صدور فاکتور را برای مشتری تا حد زیادی آسان خواهد کرد، پرینتر ترازو است. پرینتر ترازو شاید به اندازه برند، ظرفیت و دقت حائز اهمیت نباشد اما بعد از لحاظ کردن این موارد مطمئنا اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه شود. فروش ترازوی فروشگاهی در حالی در کشور ما انجام می­شود که برخی از فروشگاه ها بر روی پرینتر دار بودن برخی محصولات خود مانور زیادی می­دهند. تجربه و آمار نشان داده فروش ترازوی فروشگاهی پرینتر دار به مراتب رشد بیشتری از ترازوهای بدون پرینتر داشته است زیرا فروشنده دیگر نیازی به استفاده از چاپگر های جانبی نخواهد داشت. اما اگر مدلی از ترازو نظر شما را به خود جلب کرده نیاز نیست چندان مته به خشخاش بگذارید زیرا اغلب ترازوها از قابلیت اتصال به پرینتر جانبی برخوردار هستند که در نتیجه به راحتی و با خرید یک پرینتر می­توانید فاکتور مشتری را چاپ کنید. شما با خرید ترازوی محک می­توانید در اغلب مدل ها از قابلیت اتصال به چاپگر نیز بهره مند شوید. در برخی از فروشگاه ها مانند فروشگاه اینترنتی تراز محک در کنار خرید ترازوی محک آپشن هایی نظیر خرید چاپگر جانبی با برند محک برای شما در نظر گرفته شده اند که به راحتی و با سفارش آنها از بابت صدور فاکتور نیز آسوده خواهید شد.

تسهیل و تسریع نمودن توزین با امکانات ترازو

در اینجا و پس از ارائه کلی مطالب مفید در مقاله نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی باید به امکانات ترازو بپردازیم که شاید بسیاری از این امکانات ضروری نباشند اما می­توانند کار توزین را برای شما تسریع و تسهیل کنند. یک ترازوی فروشگاهی دیچیتال امروزی می­تواند به امکانات متعددی مجهز شده باشد. از جمله این امکانات ترازوی فروشکاهی دیجیتال می­توان به حافظه مستقیم و غیر مستقیم برای ثبت نام و همچنین قیمت کالا، پارسنگ، شمارش اقلام هم وزن، پورت های متنوع برای اتصال به چاپگر-صندوق فروشگاهی-پوز بانکی و کامپیوتر، شبکه بی سیم وای فای و شبکه شدن اشاره نمود که همگی برای راحت تر کردن کار توزین طراحی و در ترازو تعبیه شده اند. از آنجایی که تعداد مشتریان زیادی در یک زمان ممکن است به فروشگاه مراجعه نمایند و همچنین فراوانی محصولات موجود در فروشگاه بهتر است ترازویی را انتخاب و خریداری کنید که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار دهد. ترازوی محک یکی از بهترین گزینه هایی است که می­توانید انتخاب و خریداری کنید زیرا اغلب مدل های این برند به امکانات کاملی مجهز شده اند و مزایای فراوانی را در توزین برای شما به همراه خواهند داشت.

علمک و بدون علمک بودن ترازو به شرایط شما بستگی دارد

برخی از ترازوهای فروشگاهی علمکدار و برخی دیگر نیز بدون علمک هستند، حال ممکن است این سوال به وجود آید که کدام یک بهتر است؟ در واقع ممکن است تفاوتی از لحاظ کارایی و امکانات میان ترازوی علمک دار و ترازوی بدون علمک وجود نداشته باشد و شما باید بر اساس فضای موجود تصمیم به خرید یکی از آنها بگیرید. البته در برخی برندها این ترازوهای علمکدار هستند که امکانات بیشتری در خود جای داده اند اما برندها و مدل هایی نیز وجود دارند که نوع بدون علمک آنها امکاناتی همانند نوع علمکدار دارد. ترازوی علمکدار برای افرادی مناسب است که به زاویه دید صفحه نمایش و همچنین دسترسی هر چه بهتر به امکانات و کلیدهای کاربردی اهمیت زیادی می­دهند و ترازوهای بدون علمک نیز برای افرادی ایده آل است که این موضوع اهمیت چندانی برای آنها ندارد و در ضمن و مهمتر از همه فضایی برای قرار دادن ترازوی علمکدار با توجه به کمبود جا در اختیار ندارند. اغلب ترازوهای دیجیتال امروزی نیز از صفحه نمایشی با فن آوری LCD و LED تولید می­شوند که کیفیت بالایی دارند پس دیگر مانند گذشته با نمایشگرهای بی کیفیت سیاه و سفید روبرو نخواهید بود.

فاکتورهای اثر گذار بر روی قیمت ترازوی فروشگاهی

در پایان مطلب نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی نیز باید به عامل قیمت بپردازیم. عوامل زیادی وجود دارند که در قیمت ترازوی فروشگاهی دخیل هستند اما برخی عوامل تاثیر بیشتری بر روی قیمت ها دارند. آپشن ها بر روی قیمت ترازو تاثیر زیادی دارند و ترازوهایی که بیشترین آپشن را به خود اختصاص داده باشند در نتیجه گران تر نیز هستند. قیمت ترازوی فروشگاهی با نوسانات ارزی بالا و پایین خواهد شد و در بازه های زمانی که ارز گران می­شود در نتیجه قیمت ترازو نیز رشد می­کند. مدل های جدید ترازو در بسیاری از اوقات گران تر از مدل های قدیمی هستند اما مدل هایی وجود دارند که با وجود قدیمی بودن از برخی ترازوهای جدید به دلیل استقبال بالای خریدار و کیفیت و امکانات زیاد گران تر هستند.

در بالا به نکات مهم پیش از خرید ترازوی فروشگاهی اشاره شد و تنها به برخی از موارد مانند جنس بدنه و جنس سینی و یا برق مصرفی و همچنین باطری قابل شارژ ترازو اشاره ای نشد. دلیل آن نیز یکسان بودن جنس بدنه و سینی و همچنین وجود باطری داخلی در اغلب ترازو ها است و نیازی به یاد آور شدن این موارد و یا موارد دیگر مانند صفحه نمایش ترازو که همگی LED یا LCD رنگی هستند، دیده نشد.

فروشگاه اینترنتی تراز محک یکی از دفاتر اصلی ترازوی محک به شمار می­رود که مجموعه کاملی از محصولات شرکت توزین توان سنجش به خصوص ترازوهای این شرکت را با قیمتی بسیار ایده آل و مناسب به فروش می­رساند و شما عزیران می­توانید به روش های گوناگون اینترنتی، تلفنی و حتی حضوری محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید. این فروشگاه مدعی فروش ترازوی فروشگاهی ارزان است و قیمت های در نظر گرفته شده نیز پایین تر از برخی از فروشگاه ها هستند. ترازوی فروشگاهی ارزان و متناسب با نیاز شما در ظرفیت های گوناگون توسط فروشگاه گرد آوری شده که بر اساس نیاز خود بهترین مورد را البته با مشاوره رایگان می­توانید انتخاب و خریداری کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()