سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 12 مهر 1400 در ساعت 20 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

راهنمای خرید ترازو

ترازو یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد است که انواع و اقسام مختلفی از آن با پیشرفت تکنولوژی ابداع و پدید آمده اند و از کسب و کارهای کوچک و بزرگ گرفته تا منازل امروزه از ترازو برای توزین اجسام مختلف استفاده فراوانی دارند. تنوع ترازوها، پیشرفته شدن آنها و همچنین برندها و مدل های متعددی از ترازو که در بازار برای فروش یافت می­شوند دست به دست هم داده اند تا کار خرید ترازو را تا حدی برای مشتری سخت و پیچیده کنند. به همین دلیل مقاله ای با عنوان راهنمای خرید ترازو را برای شما آماده کرده ایم که با مطالعه آن می­توانید متناسب با شرایط خود یک ترازوی مناسب را تهیه نمایید. اولین موردی که برای خرید ترازو باید آن را مد نظر قرار دهید این است که ترازو را برای چه کاری نیاز دارید؟ در واقع باید بر اساس نیاز خود از میان انواع ترازو یکی از مناسب ترین ها را انتخاب و خریداری کنید.

ترازوی محک

انواع ترازو و کاربرد آنها

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ترازو باید به انواع ترازو اشاره داشته باشیم تا ابتدا بتوانید اولین قدم را به درستی و آگاهانه برای انتخاب ترازو بردارید. انواع ترازو در دنیا و کشور ما به فروش می­رسد که باید به طور کلی به ترازوی فروشگاهی، ترازوی آشپزخانه، ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی پزشکی، ترازوی خانگی، ترازوی گرمی اشاره نمود که از دسته پرکاربرد­ترین ترازوها محسوب میگردند. توجه داشته باشید که امروزه تمامی این ترازوها نیز به صورت دیجیتالی تولید و عرضه می­شوند و دیگر خبری از ترازوهای قدیمی عقربه ای و مکانیکی نیست. به خوبی از نام هر کدام از انواع ترازو می­توان پی برد که کدام یک برای کار شما مناسب. به طور مثال اگر مالک یک فروشگاه هستید پس باید به دنبال خرید ترازوی فروشگاهی باشید. اگر در خانه نیاز به یک ترازو برای وزن کردن مواد غذایی را دارید پس یک ترازوی آشپزخانه می­تواند به خوبی کار شما را راه بیندازد. ترازوی آشپزخانه از انواع ترازو است که در ظرفیت های پایینی تولید می­شود و ظرفیت توزین آن معمولا زیر 10 کیلوگرم اما در مقابل دقت بالایی دارد. ترازوی آشپزخانه به دلیل اینکه بیشتر در آشپزخانه های خانگی کاربرد دارد به همین دلیل به آشپزخانه ای تغییر نام داده وگرنه شما آن را برای توزین اجسام سبک زیادی در منزل می­توانید استفاده نمایید. ترازوی آزمایشگاهی همانطور که از نامش نیز هویداست برای استفاده در آزمایشگاه ها مناسب است و از آن تنها برای توزین مواد شیمیایی گوناگون استفاده می­شود. یک تفاوت عمده میان ترازوی آزمایشگاهی با ترازوی گرمی کوچک وجود دارد و آن هم محفظه توزین آن است که از ورود و فشار هوا بر روی جسمی که قرار است توزین شود جلوگیری به عمل می آورد. تنها وزن خالص جسم توسط ترازو به نمایش در آورده می­شود در صورتی که ترازوی گرمی توزین را با فشار وارد آمده از هوا بر روی جسم انجام می­دهد. ترازوی پزشکی از قدرت توزین بالاتری نسبت به دیگر انواع ترازو برخوردار است و از آن در مراکز درمانی به منظور وزن کشی بیماران و سالمندان استفاده می­شود. ترازوی پزشکی نه تنها برای به دست آوردن وزن فرد بلکه در به دست آوردن قد آنها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد و همین موضوع سبب شده تا باشگاه های ورزشی نیز یکی از مشتریان پر و پاقرص آن باشند. اما ترازوی خانگی نیز مانند ترازوی آشپزخانه در منازل قابلیت استفاده دارد اما با این تفاوت که قدرت توزین آن بسیار متفاوت از ترازوی آشپزخانه است و برای وزن کشی اهل خانه استفاده می­گردد. ترازوی خانگی یا ترازوی زیرپایی توانایی توزین تا 150 کیلوگرم البته متناسب به مدل خود را دارند که این رقم را حتی در ترازوهای فروشگاهی قدرتمند نیز شاهد نیستیم. ترازی گرمی نیز کاربرد زیادی در صنوفی دارد که اجسام ارزشمند و قیمتی و با وزن کم را توزین می­کنند. ترازوی گرمی برای توزین گیاهانی همچون زعفران و یا در طلافروشی ها و طلاسازی ها برای به دست آوردن وزن زیورآلات کاربرد دارند. برای خرید ترازوی فروشگاهی نیاز به بررسی و کسب اطلاعات بیشتری نسبت به دیگر انواع ترازو خواهید داشت زیرا این ترازو به امکانات بسیار بیشتری تجهیز شده که انتخاب آن را برای شما سخت تر خواهد کرد.

راهنمای خرید ترازو فروشگاهی

برای خرید ترازو فروشگاهی اول از هر چیز باید به ظرفیت توزین آن توجه کنید. ترازوهای فروشگاهی در ظرفیت های توزین متفاوتی تولید می­شوند که ظرفیت آنها از 10 الی 30 کیلوگرم شروع و تا 70 کیلوگرم نیز می­رسد. در خرید ترازو فروشگاهی به علمک دار بودن و یا نبودن توجه داشته باشید. ممکن است فضای کافی برای قرار دادن ترازوی فروشگاهی علمک دار وجود نداشته باشد که در این صورت باید به خرید نوع بی علمک ترازوی فروشگاهی اکتفا کنید. در راهنمای خرید ترازو فروشگاهی باید به چاپگر و یا همان پرینتر که امکان صدور فاکتور مشتری را فراهم می آورد توجه داشته باشید و اگر صدور فاکتور برای شما و مشتریان شما مهم است پس نوع چاپگر دار ترازو را انتخاب نمایید. دقت ترازوی فروشگاهی را فراموش نکنید و اگر کار شما به گونه ای است که باید توزین با دقت بالا انجام شود پس ترازوهایی را انتخاب کنید که دقت بالایی دارند. مثلا ترازوی محک فروشگاهی با دقت توزین 2 گرم نیز موجود است که از این باب نیاز شما را مرتفع می­کند. نوبتی هم که باشد نوبت به دیگر امکانات ترازو فروشگاهی می­رسد که این امکانات مهم هستند اما نه به اندازه موارد یاد شده در بالا. این امکانات را باید حافظه برای ثبت نام و قیمت کالا، شمارش اقلام هم وزن، شبکه بی سیم، پورت های متنوع برای اتصال به تجهیزات جانبی گوناگون مانند چاپگر-صندوق فروشگاهی-کارتخوان و کامپیوتر، شبکه بی سیم وای فای، پارسنگ نام برد که در برخی ترازو ها همگی این تجهیزات یافت می­شود و در برخی تنها چند آپشن گنجانده شده است. بهتر است در خرید ترازوی فروشگاهی نگاهی به نوع نمایشگر نیز داشته باشید و ترازو با نمایشگرهای با کیفیت و رنگی LED و LCD را انتخاب کنید. شما با خرید ترازوی فروشگاهی محک می­توانید متناسب با کسب و کار بهترین ترازو را انتخاب نمایید. مدل های گوناگونی از ترازو در هنگام خرید ترازوی محک ، خرید ترازو فروشگاهی محک پیش پای شما قرار دارند که شما را از خرید برندهای دیگر بی نیاز می­کنند.

برند خارجی یا ایرانی؟

در مطلب راهنمای خرید ترازو به انواع ترازوی موجود در بازار و کاربرد آنها و البته نکاتی که برای خرید ترازوی فروشگاهی باید در نظر داشته باشید پی بردید اما در این بخش نیز به یکی از سوالات مکرر شما یعنی ترازوی خارجی خریداری کنیم یا ایرانی پاسخ خواهیم داد. فروش ترازو از سالها پیش تا کنون با تغییراتی مواجه بوده و طی سالها برندهای گوناگونی وارد کشور و یا در داخل کشور تولید شده و می­شوند که این موضوع تصمیم گیری را برای مشتری سخت تر می­کنند. این روزها فروش ترازو در برندهای ایرانی رشد بسیار خوبی داشته و دلیل آن نیز کیفیت بالای این برند ها است. به طور مثال خرید ترازوی محک نه تنها از برندهای داخلی بلکه از برندهای خارجی معتبر نیز رشد بیشتری را به خود دیده است که البته این فروش بالا بی دلیل نیست. شما با خرید ترازو محک درست است که کیفیت را به خوبی لمس خواهید کرد اما این پایان ماجرا نیست. خرید ترازوی محک پشتیبانی بسیار خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. معمولا این موضوع بعد از کیفیت یکی از دغدغه های اصلی مشتریان محسوب می­گردد که خرید ترازو محک این نگرانی را برطرف خواهد کرد. بلافاصله پس از خرید ترازوی فروشگاهی محک پشتیبانی گسترده ای شامل حال شما خواهد شد و این پشتیبانی نیز می­تواند 1 تا 2 سال نیز متغیر باشد.

از قیمت ترازو استعلام بگیرید

در آخر مطلب راهنمای خرید ترازو نیز باید به قیمت آن بپردازیم که از مهمترین عوامل در کاهش هزینه های شما با توجه به افزایش قیمت این کالای پرکابرد می­باشد. قیمت ترازو اول از هر چیز به برند آن بستگی دارد. حتما خارجی بودن ترازو دلیلی بر افزایش قیمت آن نخواهد بود و در حال حاضر برخی از برندهای ایرانی وجود دارند که به دلیل کیفیت بالا از قیمتی به مراتب بالاتر برخوردار هستند. ظرفیت از عوامل مهم در قیمت ترازو است و به طور مثال یک ترازوی 70 کیلویی از یک ترازوی 50 و 35 کیلوگرمی گران تر خواهد بود و این تفاوت قیمت نیز نباید باعث شود که شما ترازویی را خریداری کنید که ظرفیت آن نتواند نیاز شما را برطرف کند. اما امکانات ترازو نیز قیمت آن را تحت تاثیر قرار می­دهد. امکانات یک ترازوی فروشگاهی که در بالا نیز به آن اشاره شد می­تواند تفاوت قیمت زیادی را به وجود آورد که البته مانند فاکتور ظرفیت الزاما نیازی نیست تا ترازو با امکانات کامل را تهیه نمایید و تنها باید به شرایط و نیاز خود توجه داشته باشید. با خرید ترازوی محک از این بابت یعنی قیمت آسوده خواهید بود. تمامی افرادی که تجربه خرید ترازو محک را دارند به خوبی می­دانند که قیمت های این برند در کنار کیفیت، امکانات و البته پشتیبانی قدرتمند بسیار مناسب است. شما با خرید ترازو فروشگاهی محک از فروشگاه اینترنتی تراز محک حتی به مراتب ارزان تر از دیگر فروشگاه ها می­توانید ترازوی مورد نیاز خود را تهیه نمایید زیرا این  فروشگاه کار خود را به عنوان دفتر مرکزی محک آغاز نموده که تعرفه هایی تعیین شده از سوی شرکت تولید کننده را بر روی محصولات خود اعمال کرده است. انواع ترازو ارزان را نیز از فروشگاه اینترنتی تراز محک می­توانید خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی تراز محک ترازو ارزان را تنها به واسطه کاهش هزینه های مشتری به فروش می­رساند و کلیه محصولات این فروشگاه نیز به صورت گارانتی دار عرضه می­شوند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()