سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 12 مهر 1400 در ساعت 14 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

ترازوی دیجیتال چیست؟

ترازو یکی از قدیمی­ترین ابزارهایی است که برای توزین اجسام و کالا مورد استفاده قرار می­گرفته و در عصر مدرن کنونی نیز به مراتب حتی بیشتر از گذشته کاربرد دارد. اما ترازویی که آن روزها استفاده می­شد با ترازوهایی که این روزها در صنوف مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد تفاوت های بسیار زیادی دارد. ترازوهای مدرن و به قولی ترازوی دیجیتال امروزی تفاوت های چشمگیر و بسیار زیادی با ترازوهای قدیمی دارند و به طور کل از حالت مکانیکی و یا دو کفه ای خارج شده و به تمام دیجیتال تغییر شکل داده اند. در این مقاله قصد داریم تا به یکی از سوالات همیشگی یعنی ترازوی دیجیتال چیست پاسخ دهیم پس اگر به دنبال دریافت سوال خود هستید بهتر است تا انتها با ما همراه باشید. ترازوهای دیجیتال بر خلاف ترازوهای قدیمی که برخی از ما نیز این ترازوهای قدیمی را به یاد داریم عمل توزین را به صورت کاملا کامپیوتری و خودکار انجام می­دهند و دیگر خبری از دو کفه ترازو و سنگی که وظیفه تراز کردن دو کفه و در نهایت به دست آوردن وزن را بر عهده داشتند، نیست. ترازو های دیجیتال به نمایشگر دیجیتالی آن هم رنگی مجهز شده اند و بعد از عمل توزین و به سرعت وزن به دست آمده را بر روی این نمایشگر ها نشان می­دهند و البته این اعداد نیز بسیار دقیق، محاسبه و نمایش داده می­شوند.

دقت ترازوی دیجیتال غیر قابل قیاس با ترازوهای قدیمی

یکی از مواردی که در پاسخ به سوال ترازوی دیجیتال چیست باید به آن بپردازیم و از مهمترین تفاوت های میان ترازو دیجیتال و ترازوی قدیمی محسوب می­گردد همین فاکتور دقت است. همانطور که به آن اشاره شد ترازوی دیجیتال به صورت کاملا کامپیوتری عمل می­کند و هر ابزاری که از کامپیوتر برای محاسبه بهره برده باشد در نتیجه میزان خطای محاسباتی را به صفر خواهد رساند که به جرات می­توان گفت ترازوی دیجیتال نیز به حدی دقیق است که هیچگونه خطای محاسباتی در توزین نخواهد داشت. قطعه ای به نام لودسل در هر ترازوی دیجیتالی تعبیه شده که در واقع حسگر توزین ترازو محسوب می­گردد و تعیین کننده دقت و قدرت ترازو در توزین است. لودسل ترازوی دیجیتالی فشار و وزن وارد آمده به سینی ترازو را دریافت و طی فرایندی به نمایشگر ترازو منتقل می­کند که از این رو هر چه لودسل دقیق تر باشد در نتیجه وزن به دست آمده نیز دقیق تر خواهد بود. توجه داشته باشید که این دقت در ترازوهای دیجیتالی گوناگون متفاوت خواهد بود. در ترازوهای کوچک مانند ترازوی زعفران، ترازوی طلا، ترازوی آزمایشگاهی که توزین اجسام اجسام سبک با آن­ها انجام می­شود این لودسل ها از نوع بسیار دقیق هستند و می­توانند وزن اجسامی که حتی یک گرم و یا کمتر هستند را کاملا دقیق به دست آورده و بر روی نمایشگر به تصویر بکشند. ترازوی فروشگاهی بر خلاف ترازو های گرمی کوچک از دقت به مراتب کمتری با توجه به توزین اجسام سنگین تر برخوردار است. البته ترازوی فروشگاهی نیز با توجه نوع خود می­تواند از میزان حساسیت و دقت متفاوتی در توزین برخوردار باشد و این دقت از 5 تا 50 یا 100 گرم و یا حتی بیشتر متفاوت خواهد بود. برای خرید ترازوی فروشگاهی و خرید ترازوی فروشگاهی محک آن هم با بهترین قیمت می­توانید با کارشناسان فروشگاه تراز محک تماس حاصل نمایید. با خرید ترازوی دیجیتال از این فروشگاه چه از بابت قیمت و چه خدمات پس از فروش اطمینان کامل خواهید داشت.

انواع ترازوی دیجیتال و کاربرد آنها

تا اینجا و برای پاسخ به سوال ترازوی دیجیتال چیست با دقت و همچنین قطعه مهمی که این دقت را برای ترازو دیجیتالی به ارمغان آورده و مهمترین عامل متمایز کننده آن با ترازوهای قدیمی محسوب می­شود آشنا شدید. اما در ادامه باید به انواع ترازوی دیجیتال و کاربرد آنها نیز به صورت مفصل بپردازیم تا بیشتر با انواع و اقسام این ترازو و همچنین جزئیات آنها آشنا شوید. از انواع ترازوی دیجیتال که این روزها در بخش ها و صنوف گوناگون مورد استفاده فراوانی دارند باید به ترازو فروشگاهی، ترازوی زعفران، ترازوی عطاری، ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی طلا، ترازوی وزن کشی، ترازوی آشپزخانه اشاره نمود. البته ترازو دیجیتالی تنها به این موارد ختم نمی­شود و ممکن است در برخی از صنوف و با نام های مختلفی کاربرد داشته باشند اما این ترازوهای نام برده شده کاربرد فراوانی دارند. از انواع ترازو دیجیتال که برای توزین اجسام با وزن کم مورد استفاده قرار می­گیرند باید به ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی عطاری، ترازوی زعفران و ترازوی آشپزخانه اشاره نمود که آپشن چندانی برای آنها تعریف نشده و تنها دقت بسیار بالایی در مقایسه با ترازو فروشگاهی دارند. این ترازوها یک نمایشگر از نوع LCD و یا LED بر روی خود دارند که به دقت عدد به دست آمده را نشان می­دهند. ترازوی آشپزخانه همانطور که از نامش پیداست در خانه ها و برای توزین مواد غذایی کم حجم، ترازوی آزمایشگاهی در آزمایشگاها و برای به دست آوردن وزن خالص مواد شیمیایی و دارویی استفاده می­شود و بسیار دقیق است و محفظه سینی آن از اعمال فشار هوای مجاور بر روی مواد جلوگیری کرده و تنها وزن خالص جسم را نشان می­دهد. ترازوی عطاری و ترازوی زعفران نیز برای توزین مواد خوراکی و دارویی ارزشمند کاربرد دارند و دقت آنها نیز مثال زدنی است و قادر به توزین در حد مثقال هستند. ترازوی وزن کشی نیز مطمئنا برای همگی شما نامی آشناست و از انواع ترازوی دیجیتال است که برای توزین وزن فرد بسیار مناسب است. اما در این میان ترازوی فروشگاهی با تمامی این ترازوها متفاوت است و از انواع ترازوی دیجیتال است که در فروشگاه های گوناگون مورد استفاده قرار می­گیرد. ترازوی فروشگاهی برای توزین کالای با اوزان مختلف طراحی شده اند و قدرت توزین آنها نیز متفاوت است. به طور مثال ترازوی محک که یکی از محبوب ترین ترازوهای فروشگاهی در کشور ما محسوب می­گردد در مدل های مختلفی تولید و عرضه می­شود که متناسب با مدل قدرت توزین آنها از 35 تا 50 و 70 کیلوگرم متغیر است و متناسب با نیاز خود باید یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید. ترازوی فروشکاهی به آپشن ها و قابلیت های متعددی برای تسریع و تسهیل توزین و افزایش دقت کاربر مجهز شده اند که باید به پارسنگ برای به دست آوردن وزن خالص، صفر کن خودکار، توزین اقلام هم وزن، اتصال به تجهیزات جانبی گوناگون مانند کامپیوتر و چاپگر جانبی و یا حتی صندوق پول، پرینتر برای صدور فاکتور، شبکه وای فای و بسیاری از امکانات دیگر اشاره نمود که کاملا نیاز فروشنده را بر طرف می­سازند.

انواع ترازوی دیجیتال

بهترین برندهای ترازوی دیجیتال کدامند؟

در بالا به خوبی با ترازوی دیجیتال و انواع آن و تا حدودی با کاربرد های آنها آشنا شدید و به سوال ترازوی دیجیتال چیست پاسخ دادیم اما مطمئنا برای خرید ترازوی دیجیتال و به خصوص خرید ترازوی فروشگاهی این سوال برای شما ایجاد خواهد شد که بهترین برندهای ترازوی دیجیتال کدامند؟ امروزه فروش ترازوی دیجیتال در فروشگاه های متعددی در حال انجام است و هر یک از این فروشگاه ها نیز خرید ترازوی دیجیتال در برند خاصی را پیشنهاد می­کنند که این موضوع سردرگمی هایی را برای مشتری ایجاد کرده است. برای خرید ترازوی دیجیتال و خرید ترازوی فروشگاهی شاید زمانی تنها این برندهای خارجی بودند که پیش پای شما قرار داده می­شدند. اما این روزها و با فروش ترازوی دیجیتال و فروش ترازوی فروشگاهی در برندهای ایرانی مانند محک دیگر این برندهای خارجی نیستند که در میدان یکه تازی می­کنند. با خرید ترازوی فروشگاهی ایرانی مانند محک هر آنچه که از یک ترازو انتظار دارید بر آورده خواهد شد. در میان دیگر ترازوهای دیجیتال نیز کم و بیش برندهای ایرانی یافت می­شوند اما برندهای خارجی را نیز می­توانید انتخاب نمایید. فروش ترازوی فروشگاهی در ظرفیت های گوناگونی انجام می­شود که در کنار برند به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید. ظرفیت در کنار دقت اهمیت زیادی دارد. ظرفیت و همچنین دقت ترازو را بر اساس نوع کسب و کار خود مشخص کنید. قیمت ترازوی دیجیتال ایرانی نیز بسیار مناسب است و این موضوع را نباید از یاد ببریم. هزینه واردات عاملی شده تا قیمت ترازوی دیجیتال تحت تاثیر قرار گیرد اما در مقابل ترازوی ایرانی از این قاعده مستثنی است. شاید این واژه یعنی ترازوی دیجیتال ارزان برای شما آشنا باشد اما این ارزانی ممکن است به ضرر شما تمام شود. برای اینکه بتوانید ترازوی دیجیتال ارزان را خریداری کنید باید فاکتور کیفیت را لحاظ کنید زیرا در غیر این صورت مجدد مجبور به خرید ترازو خواهید شد. در پایان باید بگوییم اگر نظر کارشناسان فروشگاه اینترنتی تراز محک را جویا شوید باید بگوییم ترازوی محک و ترازوی فروشگاهی محک می­تواند بهترین گزینه برای خرید محسوب شود زیرا اولا کیفیت بسیار مناسبی دارد، دوما امکانات به روزی در خود جای داده و سوما از لحاظ قیمت بسیار مناسب است.

ارسال نظر

اکبری :
2 0
سلام یک دستگاه ترازوی دیجیتال جهت فروشگاه نیازمندم
مدیریت :
1 0
سلام. همکاران ما در بخش فروش جهت ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت. با تشکر از شما
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()