سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 2 بهمن 1400 در ساعت 53 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترازوی محک 15000 پلاس مانند دیگر ترازوهای پلاس تولید شده در شرکت توزین توان سنجش از دسته محصولات پرچمدار محسوب میشود که تمامی انتطارات از یک ترازو را برآورده میسازد و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از فروشگاه داران و صنوف گوناگون قرار گرفته است. این ترازوی فروشگاهی چه برای فروشگاه های عرضه محصولات خوراکی بسته بندی شده مانند سوپر مارکت ها و چه برای فروشگاه های عرضه محصولات فله کاملا مناسب است. اگر نگاهی به فروشگاه های گوناگون سطح شهر انداخته باشید حتما پی برده اید که این مدل ترازوی محک در اغلب این فروشگاه ها یافت میشود. حتی اگر نظر افرادی که از ترازوی محک 15000 پلاس نیز استفاده کرده اند جویا شوید پی خواهید برد که این ترازو از هر لحاظ توانسته رضایت آنها را جلب نماید. این ترازو مانند دیگر ترازوهای پلاس به صورت علمکدار طراحی و تولید شده است و همین علمک آن باعث شده تا نمایشگر دید بهتری را در اختیار فروشنده و مشتری قرار دهد.

قدرت توزین و دقت ترازوی محک 15000 پلاس

اولین و مهمترین موردی که در معرفی ترازو محک 15000 پلاس باید به آن بپردازیم، قدرت و همچنین دقت توزین آن است. ترازو محک 15000 پلاس به دو نوع مختلف از لحاظ قدرت توزین تقسیم بندی میشود که یکی قادر به توزین تا 50 کیلوگرم و دیگری میتواند تا 35 کیلوگرم کالا را توزین کند. ترازوی محک 15000 پلاس در هر دو نوع 50 و 35 کیلویی از یک دقت توزین واحد یعنی 2 گرم بهره میبرد و تفاوتی از لحاظ دقت توزین با یکدیگر ندارند. ترازوی محک 15000 پلاس دقت توزین بسیار خوبی را به خصوص در مدل 50 کیلویی در اختیار دارد و شاید به جرات بتوان گفت برخی از ترازوهای ایرانی و خارجی 50 کیلویی موجود در بازار این چنین دقت توزینی را در اختیار ندارند. تمامی امکانات متعلق به هر دو مدل ترازوی 15000 پلاس محک مشابه هم هستند و کوچکترین تفاوتی با یکدیگر ندارند. شما تنها بر اساس نیاز و کسب و کار خود باید از میان دو نوع ترازوی 15000 پلاس محک تصمیم بگیرید که آیا مدل 50 کیلویی برای شما مناسب است یا مدل 35 کیلویی. ترازوی 50 کیلویی محک برای صنوفی مناسب است که کالا با وزن بالا را توزین میکنند. به طور مثال عمده فروشی ها و یا میوه فروشی ها بهتر است ترازوی 50 کیلویی محک را خریداری کنند تا در صورتی که قصد توزین کالا با وزن بالا را داشتند با مشکلی مواجه نگردند. اما ترازوی 35 کیلویی محک نیز برای صنوفی مانند سوپرمارکت ها و یا عطاری و به طور کلی این دست صنوف مناسب است زیرا کالای موجود در این دست فروشگاه ها چندان وزن بالایی ندارد. ترازوی 35 کیلویی محک از لحاظ قیمت تفاوت آن چنانی با همتای 50 کیلویی خود ندارد و اگر احساس میکنید که ممکن است کالایی بیشتر از 35 کیلوگرم را در آینده توزین و به فروش خواهید رساند پس بهتر است بدون توجه به اختلاف قیمت میان این دو نوع 50 کیلویی را سفارش داده و خریداری نمایید.

ترازوی محک 15000 پلاس

نمایشگر ترازوی محک 15000 پلاس

تمامی ترازوهای مدرن امروزی با نمایشگری دیجیتالی تولید میشوند و شما دیگر ترازویی را نمیتوانید بیابید که از نوع عقربه ای و یا سنگی باشند مگر اینکه برای تزئین یکی را خریداری و به صورت دکوری نگهداری کنید. در ساخت نمایشگر ترازوی محک 15000 پلاس از تکنولوژی LED و LCD استفاده شده است. دو نمایشگر ترازوی محک 15000 پلاس از نوع LED و یک نمایشگر نیز از نوع LCD است. به طور کلی نمایشگر ترازوی محک 15000PLUS به سه سطر تقسیم بندی میشود که نمایشگر 5 رقمی سطر اول برای به نمایش در آوردن وزن کالا و نمایشگر 6 رقمی سطر دوم نیز برای به نمایش در آوردن قیمت کالا کاربرد دارد. و اما نمایشگر 7 رقمی سطر سوم ترازوی محک 15000PLUS نیز برای به نمایش در آوردن مجموع قیمت مورد استفاده قرار میگیرد. نمایشگر ترازو از کنتراست تصویر و زاویه دید بسیار خوبی بهره میبرد و میتوانید بدون اینکه دید مستقیمی به نمایشگر داشته باشید آن هم با کیفیت بالا به خوبی اطلاعات درج شده بر روی نمایشگر را با وضوح بالا مشاهده کنید. این ترازوی فروشگاهی محک همچنین یک نمایشگر دوم برای به نمایش در آوردن اطلاعات مورد نیاز مشتری در اختیار دارد که این نمایشگر مانند نمایشگر طرف فروشنده از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است.

نمایشگر ترازوی 15000 پلاس محک

تامین انرژی ترازوی محک 15000 PLUS 

ترازوی محک 15000 PLUS مانند دیگر ترازوهای فروشگاهی که در بازار وجود دارند از برق شهری و همچنین باطری برای تامین انرژی مورد نیاز خود بهره میبرد که این موضوع باعث شده تا به راحتی بتوان از آن در هر منطقه شهری و روستایی استفاده نمود. ترازوی محک15000 PLUS به برق AC220 نیاز دارد که در هر مغازه و یا فروشگاهی وجود دارد و البته مصرف برق کمی نیز دارد. اما از آنجایی که همواره قطعی برق به یکی از مشکلات فروشگاه ها تبدیل شده است، یک ترازوی فروشگاهی باید قادر به تامین انرژی مورد نیاز خود در شرایط بی برقی نیز باشد. ترازوی محک 15000 PLUS یک باطری داخلی در اختیار دارد که این باطری به محض قطعی برق میتواند بدون اینکه ترازو ار کار بیفتد، انرژی ترازو را برای توزین تامین کند. البته باطری ترازوی فروشگاهی یک آپشن و یا مزیت محسوب نمیشود زیرا امروزه اغلب ترازوهایی که در فروشگاه ها یافت میشوند و توسط شرکت های گوناگون تولید میشوند به باطری داخلی مجهز شده اند.

جنس بدنه و سینی ترازو

بدنه و سینی ترازو همانند قطعات داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند در برابر عوامل مختلف به خصوص آب و رطوبت و ضربه مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. در ساخت بدنه ترازوی 15000 پلاس از پلاستیک فشرده استفاده شده است. اما چرا پلاستیک فشرده؟ پلاستیک فشرده اول از هر چیز به طور کامل ضد آب است و آب و رطوبت آسیبی را به آن وارد نخواهد کرد. دوما پلاستیکی بودن بدنه ترازوی 15000 پلاس موجب شده تا وزن کمتری پیدا کند و به راحتی بتوان آن را از مکانی به مکانی دیگر جابجا نمود. استفاده از فلز در ساخت بدنه ترازوی 15000 پلاس مطمئنا وزن آن را تا حد زیادی افزایش میداد. اما استفاده از پلاستیک باعث شده تا ترازوی 15000 پلاس وزن مناسبی پیدا کند و در نتیجه امکان جابجایی آن نیز آسان تر شود. اما سینی ترازو 15000 پلاس بر خلاف بدنه از جنس استیل است. جنس استیل به کار رفته در ساخت سینی ترازو 15000 پلاس باعث شده تا کاملا بهداشتی شود و تمیز شدن آن نیز به مراتب راحت تر باشد. البته استیل نیز مانند پلاستیک ضد زنگ است و وزن کمی نسبت به سایر فلزات دارد. صفحه کلید ترازو بر روی بدنه آن واقع شده است و کلیه کلید های آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که در برابر آب و کارکرد مداوم مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان میدهد. توجه داشته باشید که مقاوم بودن صفحه کلید به این معنا نیست که شما آن را به صورت مکرر در معرض برخورد آب قرار دهید و اگر کسب و کار شما به گونه ای است که احتمال برخورد آب به کلید ها همواره وجود دارد بهتر است تا ترازوی فروشگاهی با کیبورد تعبیه شده بر روی علمک را خریداری کنید.

حافظه ترازو

یکی از قابلیت هایی که به برخی از ترازوهای محک بخصوص ترازوی پلاس محک افزوده شده است، حافظه آن است. حافظه ترازوی فروشگاه های میتواند کار توزین را تا حد زیادی برای فروشنده تسهیل و تسریع کند. به طور مثال فروشنده میتواند نام و قیمت کالای موجود در فروشگاه را به حافظه ترازو بسپارد تا در هر بار توزین و محاسبه قیمت کالا مجبور به وارد کردن نام و قیمت آن نشود. حافظه ای که ترازوهای فروشگاهی در اختیار دارند متناسب با برند و همچنین مدل آنها متفاوت است و حتی برخی از مدل ها حافظه ای را در اختیار ندارند. ترازوی 15000 پلاس محک نیز 180 حافظه مستقیم و 6000 حافظه غیر مستقیم را در اختیار دارد که میتوانید با این تعداد حافظه به راحتی اطلاعات کالاهای موجود در فروشگاه را به حافظه بسپارید.

چاپگر ترازو

چاپ فاکتور در ترازو فروشگاهی از قابلیت هایی است که شاید در ترازوهای نسل قبل چندان مورد توجه نبود و شرکت های تولید کننده ترازو نیز این قابلیت را در طراحی و تولید محصولات خود لحاظ نمیکردند. اما امروزه اینگونه نیست و شرکت ها بخصوص شرکت محک بر روی برخی از مدل ترازوهای فروشگاهی خود چاپگر تعبیه نموده که این موضوع باعث شده تا فروشنده به راحتی بتواند فاکتور و رسید مورد نیاز مشتری را صادر کند. ترازوی 15000 پلاس نیز که یک ترازوی همه چیز تمام است به یک پرینتر داخلی و از نوع حرارتی مجهز شده که در زمان کوتاهی فاکتور مشتری را چاپ میکند. فاکتور هایی که این پرینترها چاپ میکنند بارکد دار هستند که این بارکد بعد ها برای به دست آوردن اطلاعات خرید مشتری میتواند مفید واقع شود. چاپ انجام شده توسط این چاپگرها کیفیت بالایی دارند و تا مدت طولانی نیز بر روی فاکتور باقی خواهند ماند.

اتصالات ترازو 15000 پلاس محک

اتصالات ترازوهای فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و هر چه پورت های ترازو بیشتر باشد در نتیجه میتوان تجهیزات جانبی بیشتری را به آن متصل نمود. بنا به مدل و سال ساخت ترازوی فروشگاهی، اتصالات گوناگونی برای آن در نظر گرفته میشود. در این بین معمولا ترازوهای پرچمدار بیشترین پورت را به خود اختصاص میدهند که شرکت محک همواره برای ترازوهای پلاس خود بیشترین و کاملترین پورت ها را به کار میبرد. ترازو 15000 پلاس محک از قابلیت اتصال به کامپیوتر، چاپگر جانبی، صندوق فروشگاهی، بارکدخوان و کارتخوان بهره میبرد و دیگر تجهیزاتی در یک فروشگاه باقی نمیماند که امکان اتصال آنها به ترازو به رغم چنین پورت های متنوعی وجود نداشته باشد. ترازو 15000 پلاس محک همچنین از ماژول WIFI نیز برای ارتباط بی سیم بهره میبرد که شما میتوانید ارتباطی بدون استفاده از هر گونه سیم و کابلی را میان ترازو و کامپیوتر و یا حتی ترازوهای دیگر برقرار کنید و به اصطلاح اینگونه باید بگوییم که امکان شبکه شدن برای آن فراهم شده است.

اتصالات ترازوی 15000 پلاس محک

قابلیت قطعه شمار ترازو

یکی از قابلیت هایی که شرکت توزین توان سنجش برای ترازوهای فروشگاهی خود به خصوص ترازوهای پلاس مانند ترازوی محک 15000 پلاس در نظر گرفته ، قابلیت قطعه شمار است. اما قابلیت قطعه شمار ترازو چیست؟ این قابلیت در مواقعی کاربرد دارد که شما قصد داشته باشید تا تعداد زیادی اقلام کوچک و با وزن مشخص را بشمارید و تعداد آنها را به دست آورید. این کار باعث میشود تا نیازی به شمردن کالا وجود نداشته باشد و کار حساب و کتاب برای شما تسهیل و به خصوص تسریع شود. یک سمپل و نمونه از کالا را ابتدا بر روی سینی ترازو قرار داده و قابلیت قطعه شمار را فعال میکنیم. سپس تعداد بیشتری از همان کالا که وزن همگی نیز با یکدیگر یکسان است را بر روی سینی میریزیم و ترازو به صورت خودکار تعداد کالا و یا همان اقلام موجود بر روی سینی را به صورت دقیق نشان خواهد داد.

قابلیت پارسنگ ترازو

از دیگر قابلیت هایی که بیشتر ترازوهای فروشگاه های محک نیز به آن مجهز شده اند قابلیت پارسنگ است. پارسنگ برای به دست آوردن وزن خالص محصول کاربرد فراوانی دارد. این قابلیت  برای برخی فروشگاه ها مانند شیرینی فروشی ها بسیار جذاب و کاربردی است. به طور مثال در شیرینی فروشی ها نیاز است تا ابتدا وزن جعبه شیرینی به دست آمده و بعد وزن شیرینی که درون جعبه قرار دارد به دست آید. برای این کار قابلیت پارسنگ را فعال نموده و سپس وزن جعبه خالی را به دست می آوریم. از این به بعد زمانی که جعبه پر از شیرینی را بر روی ترازو قرار میدهیم تنها وزن شیرینی به صورت خالص و بدون احتساب وزن جعبه نشان داده خواهد شد.

قابلیت شمارش اقلام هم وزن ترازو

از دیگر قابلیت های ترازوی 15000 پلاس محک، قابلیت شمارش اقلام هم وزن آن است که به آن قابلیت، توزین غیر وزنی نیز گفته میشود. قابلیت شمارش اقلام هم وزن برای فروشگاه های عرضه محصولات بسته بندی مانند سوپرمارکت ها و یا هایپرمارکت ها کاربرد فراوانی دارد. تنها کافیست ابتدا یک کالا را بر روی سینی ترازو قرار داده و این قابلیت را فعال کنید. پس از آن شما هر تعداد کالای مشابه با وزن یکسان را که بر روی سینی قرار دهید بدون اینکه توزین انجام شود، تعداد و قیمت آنها به نمایش در خواهد آمد. این قابلیت به همراه دو قابلیت قبلی کار توزین را بسیار آسان میکنند و سرعت توزین را نیز افزایش میدهند.

رنگ بندی ترازوی 15000 پلاس محک

شرکت توزین توان سنجش برای اینکه بتواند به سلایق گوناگون احترام بگذارد اقدام به عرضه برخی مدل های ترازو مانند ترازوی 15000 پلاس محک در رنگ بندی های گوناگون نموده است. رنگ بندی های ترازوی 15000 پلاس محک متفاوت است و بر حسب رنگ سازمانی و همچنین سلیقه خود میتوانید یک رنگ مناسب را در هنگام خرید ترازو سفارش دهید. از جمله رنگ های عرضه شده برای ترازوی 15000 پلاس عبارتند از قرمز، مشکی و سفید که از رنگ های بسیار پرطرفدار محسوب میشوند.

رنگبندی ترازوی 15000 پلاس محک

تفاوت ترازوی 15000 plus و 15000 apbr محک

یکی از سوالات پر تکرار میان خریداران ترازوهای محک همواره این است که چه تفاوتی میان ترازوی 15000 پلاس و ترازوی 15000apbr وجود دارد زیرا این دو ترازو از مشخصات فنی کاملا مشابه یکدیگر برخوردار هستند و از این رو برخی از خریداران در هنگام خرید سردرگرم میشوند. تفاوت ترازوی 15000 پلاس با ترازوی 15000apbr به نمایشگر آن مربوط میشود. ترازوی 15000apbr قادر به نمایش 5 رقم قیمت واحد و 6 رقم قیمت کل است که در مقابل ترازوی 15000 پلاس قادر به نمایش 6 رقم قیمت واحد و 7 رقم قیمت کل است. فروشگاه هایی که محصولات آنها افزایش قیمت داشته و از 6 رقم قیمت کل عبور کرده است باید یک ترازوی 15000 پلاس را خریداری کنند تا با مشکلی مواجه نشوند اما اگر این موضوع مشکلی را برای شما ایجاد نمیکند پس میتوانید ترازوی 15000 APBR را نیز در لیست خرید قرار دهید. همچنین یک نمایشگ مربع شکل در کنار نمایشگرهای دیگر بر روی علمک ترازوی 15000 پلاس قرار گرفته که قادر به نمایش در آوردن اطلاعات محصول و نام آن است. این نمایشگر در ترازوی 15000APBR وجود ندارد که البته بود و نبود این نمایشگر ممکن است برای برخی از خریداران اهمیت چندانی نداشته باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()